Thursday, November 09, 2006

Nottingham Malaysian Games 2006

Seperti tahun lepas, dan tahun2 sebelumnya, Nottingham Games telah berjaya diadakan di Nottingham. yeah2. Tahun lepas daku bervolunteer menjaga game volleyball under en Akmal. Tahun ni pula daku bervolunteer sebagai first aider under en Acap. bakat2.







Daku telah ditugaskan di Power League, Grove Farm di mana sukan bola dipertandingkan. Shift daku start tgh hari tapi dtg awal sbb nak teman en Sofe, x-roomateku utk ke tempat tersebut. Beliau bermain bola menjadi penjaga gol team LSE. To be frank, tak bakat benar beliau kerana beliau kurang berjaya menjaga jaring gol dari bola yg byk memasuki. huhu. maaf ye sofe...hehe. maaf zahir batin.






Berjumpalah dgn rakan dari KMB. Termasuklah en Bob, en Azam, en Shahriman dan lain2 lagi. Daku bertugas merawat2 org. Byklah merawat, byknya luka2 hasil jatuh di siku dan lutut. Ada juga cedera2 serius seperti dislocated arm. Ganas lah benar mereka ini. But surprisingly, alhamdulillah tiada pergaduhan tahun ni seperti tahun lepas. Main2 hepi2 la. heh.

Di portland terdapatlah gerai2 org menjual makanan2 malaysia. Mmg suasa mcm pasar malam lah. heh. ramai org bermakan2 dan ramai lah juga makanan2. Akan tetapi, tak byk variety. Tak byk kuih2. huhu. Makanan byk yg sama dan ramai lah jua org tak sempat menjual kesemua makanan mereka. kesian mereka tak dapat keuntungan maksimum.

Ape2pun, terima kasih en Sofe kerana bermalam di rumah daku yg agak sejuk ini. Ramai org melawat rumah, termasuk lah kakEja dan kakWan dan juga rakan2 en Saddiq dari Edinburgh dan dari KDU dulu.

Sekianlah, menanti free dinner dari NMS utk mereka2 yg bervolunteer. btw, niat asal bervolunteer ni adalah kerana nak baju free volunteer tuh. hehe. best2 yeah!

No comments: