Wednesday, January 31, 2007

Minggu pertama lecture sem 4

Bermula lah dgn azam baru. InsyaAllah mahu improvekan way of study. uhh. Firasat daku telah memberi hint bahawa daku semakin teruk dlm pembelajaran. Itu lah kena do sth nih...huhu
Minggu pertama bermula dgn biasa nya. Daku telah menukar satu module. Total sem ni adalah 5 exam dan satu research project (in Food Microbiology).

Dlm keadaan lain, en Taro dari Eire telah pun sampai ke Nottingham. Masa kat Dublin daku bermalam kat rumah beliau dan bila dia dtg notts ni, daku mmg bercadang hendak membalas baik budi. Akan tapi beliau telah bermalam di rumah member lain dan daku hanya bawa jalan2 uni aje malam selasa lepas.

Gambar sebelah en Taro tu adalah ubat yg telah dibayar di boots setelah berjumpa doktor akan kesakitan badanku. Tidak lah serious kata doktor itu. "It's common" jawabnya lagi. Doa2kan lah daku diberi kesihatan yg baik selalu.

Utk year 3 undergrad, daku telah pun bercadang utk beraccomodation di Sutton Bonington kembali. Kembali ke isolation countryside. huhu. Daku mahu apply ensuite yg mana bilik skali dgn toilet sendiri dan 5 bilik share satu kitchen. InsyaAllah MARA akan luluskan permintaan hall accomodation ini. Yg merisaukan dan menyedih kan, sijil guarantee daku utk apply university accomodation telah pun tamat tempoh. isk2. Daku terpaksalah berebut Isnin depan ni utk mendapatkan form application dan hantar secepat mungkin. Takut2 tak dapat accomodation yg elok2. Mintak2 la dapat bilik yg elok.








Jumaat semalam, daku telah pun berjalan2 petang2 dgn en Radzi. Beliau ada assignment utk menangkap gambar2 "biological views" of a building (tak tau maknanye gambar jenis ape). Module yg beliau ambil sem baru ini adalah berkenaan dgn photography (yg dlm konteks biology).







Dekat 2 jam jugak jalan2 petang tu lepas solat jumaat. Busan dan malas nak buat kerja kat rumah nye pasal. heh. Tapi best gak sebenarnya jalan2 petang2 kat lakeside. Semoga berjaya kepada en Radzi akan assignment beliau.

Malam semalam pula, rumah ednaston 51 telah dijemput oleh kakEja utk makan2 kat SB. best2. Kami bertemu2 lah dgn warga SB yg baru (kakNita dan abgMadi). Mereka dari UMS (uni mesia sabah). Selamat dtg kepada mereka2 dan semoga berjaya dlm urusan masing2. insyaAllah.







Pagi tadi. Setelah mengcancel pegi IPK di Walsall, daku telah pun ke Da'wah Training program yg dianjurkan oleh ISOC. Daku telah bertolak dari rumah bersama2 en Acap yg mana telah berniat yg sama. Pagi tadi frost, sejuk2.






Program ni bagus benar. Memberi tips2 dan cara2 utk berdakwah. Belajar lah daku byk perkara. InsyaAllah dapat digunakan. Dapat sijil juga di akhir program. heh. Kira dah qualified jadi daie' sungguh ke ni? kes2
Masih belum berbakat sebenar nya.

Sekian utk minggu ni. Kena pilih tajuk utk project 3rd year cepat2. uhh. Kamon2, you can do it. Mengingati poster kat bilik atiq "Don't give up! unleash your full potential!" best2 yeah!

2 comments:

ihsan_huhu said...

gle byk gle ko wat dlm mase bebrape hari...

aku?
bgn pg, internet, tgk tv... kdg2 p men beskal..

Naqiuddin Zairi said...

hoho.oke rr tuh.aku pun nak buat itu.tapi tak bleh...uhh