Monday, June 19, 2006

Alton Towers 2006

Setelah merancang, kemudian tak jadi, dan rancang kembali, jadi lah juga trip ke Alton Towers tahun nih. yeah2. Rasa kesian la plak sbb tak pergi bersama2 rakan2 nottingham yg lain sbb mereka telah balik Malaysia. Tapi Haziq telah menyatakan bahwa tahun depan leh pegi lagi...so, takpelah. Pergi lagi kut insyaAllah tahun depan. huhu. Kali ni pegi bersama Saddiq, Haziq dan Fathi.

Seronok benar muka budak2 ni bila sampai Alton Towers. Gambar kedua sebelah ni adalah di hadapan UG land di mana ride roller coster Rita yg best. Mmg dapat challege disneylandnye ride. Aku naik sampai keluar air mata. Bukan nangis tapi mmg terkeluar air mata. huhu...gle best.







Di UG land juga kami naik swing nih. Bakat juga dapat menangkap masa benda tuh bergerak. yeah2.






Gambar pertama menunjukkan ride yg memeningkan badan kami. En Saddiq sampai tak lalu naik ride2 berikutnya sbb kepeningan. huh. Bagi yg lain2, termasuk daku, pening itu ditahan juga sbb nak naik ride best2 yg berikutnya. heh.








Di Alton Towers nih bukan sahaja ada ride2 seperti funfair. Ada juga di sini park2 dan garden2 yg beautiful. Sempat kami bergambar dan bersolat di sebelah view gambar yg kedua di atas nih. heh.

Itu lah dia Alton Towers 2006. Bagi yg blum pergi, rajin2kan lah pergi. Ride yg daku recommend adalah Rita, Oblivion dan Air. Rita dan Oblivion leh menjadi trademark Alton Towers. Rita daku naik front seat. best gle. Bagi Oblivion, ridenya adalah menjunam 90degree. mmg menarik, menggerunkan dan best. best2 yeah!

2 comments:

ihsan_huhu said...

haha..terkenang2 mase g timesquare... masuk toilet...muntah secare berjemaah dan terus memeningkan kepala kembali..haha

Naqiuddin Zairi said...

mmg lawak. aku kali nih pergi, target tak nak nak yg pening2. tak ske. aku ske yg adrenaline nye. best2. sampai keluar air mata. haha