Friday, February 13, 2009

Malang tidak berbau

Apakah gunanya phrase ini? Ada member daku berkata "Ye lah, kalau malang itu dapat dihidu, sudah tentu kita dapat mengelaknya". That is why, bila something bad had happened, orang kata "Nak buat camne, malang tidak berbau". Atau mungkin bila nak menasihati org lain, org tua nasihat org muda "ingat ye, berhati2 di jalan raya, malang tidak berbau".

Okay. But I think phrase ini tiada gunanya and tiada makna. I respectfully think so. Kerana dlm situasi sebenar, jikalau malang itu berbau, masih juga malang ditimpa. Contoh paling baik adalah kentut. Angin kentut org lain adalah sgt malang utk org disebelah hidu. Dalam situasi ini, malang adalah berbau, bukan tidak berbau. Malang yg berbau, masih malang juga ditimpa.

Adakah bagus jikalau angin kentut tidak berbau? Sudah tentu. Malang yg tidak berbau seperti angin kentut yg tidak berbau adalah lebih pleasent. Don't you agree? So kesimpulannya adalah biarlah malang itu tidak berbau atau berbau, ia tidak ada makna kerana malang boleh ditimpa juga.

Of course, exception kepada org yg bercinta. Angin kentut yg berbau sesama kekasih mungkin bukan malang utk mereka. that is what they say. I don't know. hehe.

More:










Kad MSD dah sampai. Berserta contacts details yg mungkin diperlukan.

Kad kredit dah sampai alamat Malaysia. Daku tak sempat tukar alamat utk hantar UK tapi dah settlekan situasi dgn bank. Natwest akan cancel kad di Mesia and hantar kad kredit baru ke daku di UK ni. Kembalilah daku menggunakan credit card. Ingat, jgn lambat or lupa bayar bila guna.

Skype merupakan medium komunikasi yg terbaik di sini. Connection laju and di KB, celcom pun laju. Mantap lah.

best2 yeah!

No comments: